This blog (kuchingmall) For sell Call Me Yahya 0128562426


RM55 sekotak dan RM12 Sebotol Pos RM5

Wednesday, May 11, 2011

Jimatkan Minyak Kereta Anda Sehingga lebih 33%- Bagaimana Caranya

Jika Betullah Ini Yang Berlaku Kepada Kereta Anda Maka Akibatnya -Kenaikan Kos 'Maintenance', Petrol, Minyak Pelincir Dan Sebagainya Terpaksa Anda Tanggung Dan...

Jika Anda Tidak Melakukan Sesuatu Maka Kuasa Enjin Anda Akan Menjadi Berkurangan Sehingga Untuk Daki Bukit Pun Kereta Anda Bakal Semput...


Persoalannya Sekarang Bagaimana Masalah Ini
Boleh Diatasi ?

 

Jika betullah kereta anda mengalami masalah tersebut anda jangan bimbang kerana sebentar lagi anda bakal ketahui bagaimana untuk 'Maintain' kereta anda supaya sentiasa lancar dan 'POWER namun menjimatkan... Apa yang perlu anda lakukan sekarang ini adalah dengan teruskan membaca surat ini...

“Sejak akhir-akhir ni kereta aku dah tak 'POWER' lah... naik bukit je terpaksa guna gear rendah dah tak macam dulu... aku rasa enjin kereta ni memang tak 'POWER' lah...

“ Sekarang ni kereta aku kuat betul makan minyak hitam... Aku ingat nak jual je kereta ni... membebankan betul...”

“ Memanjang susah nak 'start' je kereta aku ni... asyik nak kena tukar 'PLUG'. Hari tu dah tukar ni nak kena tukar lagi lah tu... Boleh kopak macam ni...”


Oleh : Muhd Muaz
Lokasi : Nibong Tebal
Tarikh : Rabu, 11 Mei, 2011

Perkara : Miliki Enjin Kereta Yang 'POWER' Tetapi Dapat Jimat Minyak & Jimat Duit

Sahabat,

Mungkin anda pernah mendengar keluhan-keluhan di atas atau mungkin anda sendiri yang mengeluh akibat prestasi kereta anda mula menurun lebih-lebih lagi jika kereta anda tersebut merupakan kereta lama.
Anda mungkin pelik kenapa kereta anda...
   
Sudah hilang 'KUASA'nya terutama ketika naik bukit mahupun ingin memotong
   
Sering masuk keluar bengkel akibat masalah enjin.
   
Penggunaan minyak pelincir mahupun petrol meningkat.
   
Bunyi enjin yang menjengkelkan.
   
Dan banyak perkara-perkara yang mendatangkan masalah kepada anda yang melibatkan pengeluaran wang di poket serta perasaan tidak puas hati...
Kos untuk menjaga serta menyelenggara kereta anda cukup-cukup membebankan. Ini tak termasuk kos membayar ansuran pembiayaan beli kereta, tol serta cukai jalan dan insurans. Tambah-tambah lagi sewaktu hendak membayar cukai jalan dan insurans enjin kereta pula buat hal. Cukup-cukup memeningkan kepala.

Kenapa Kereta Anda Mengalami Masalah Enjin...

Ini semuanya berpunca dari pembakaran petrol yang tidak sempurna dan keadaan akan menjadi bertambah teruk jika enjin kereta anda merupakan enjin lama. Akibatnya petrol yang anda isi tidak digunakan 100% dan tidak membakar sepenuhnya dan ini merupakan satu kerugian buat anda.
Bermaksud anda mungkin membayar RM20.00 untuk petrol anda namun mungkin hanya RM15 sahaja yang digunakan. RM5.00 telah lesap ke udara. Rugi bukan? Memang tidak jimat duit.
Penghasilan Hidrokarbon yang menghasilkan karbon menyebabkan enjin menjadi hitam dan dari sinilah puncanya penggunaan minyak petrol & pelincir meningkat, pergerakan enjin tidak licin dan tersekat-sekat, menyebabkan enjin mudah panas dan hilang KUASANYA.
Bukan setakat enjin akan kotor malah palam pencucuh ( Spark Plug) kereta anda turut mudah menjadi hitam dan kotor.
 
Palam Pencucuh Kotor

Kenapa Perlu Memiliki Enjin Yang Bersih???

Bersih di sini bermaksud enjin anda bebas dari kekotoran karbon yang mana bila sudah melekat pada permukaan enjin susah untuk dibersihkan dengan hanya menggunakan minyak pelincir serta petrol.

Enjin yang bersih dari karbon akan bergerak dengan licin tanpa geseran yang merosakkan maka dengan itu...
Meningkatkan kuasa kuda kereta anda.
   
Meningkatkan 'torque' dan kuasa pecutan.
   
Dan apabila prestasi serta kuasa enjin meningkat ianya mengurangkan kenaikan suhu dan bunyi bising enjin.
   
Yang penting melindungi enjin kereta anda bagi perjalanan jauh.
   
Dan yang paling-paling anda dapat jimat ribuan duit anda...
Berlakunya kekotoran enjin ini tidak dapat anda elakkan. Pembakaran petrol tetap menghasilkan karbon yang mengotorkan permukaan enjin, palam pencucuh serta minyak pelincir.

Anda Tiada Pilihan Lain...

Mahu tidak mahu anda perlukan sesuatu bagi menyelesaikan masalah ini. Di dalam petrol anda perlukan satu bahan lain yang mampu membersihkan enjin dengan cekap dan efektif serta yang mampu mengekalkan prestasi enjin anda ke tahap maksima.
Mana mungkin anda boleh buka enjin dan bersihkan permukaan dalaman enjin tersebut jika boleh pun mampukah ianya dilakukan. Tentu sekali tidak. Pakar enjin pun tidak akan mengesyorkan anda untuk melakukan perkara sedemikian.

Jangan Risau Kerana Kini Ada Jalan Penyelesaian Yang Lebih Mudah Dan Ekonomi...

Baiklah tiada teka teki lagi. Adalah lebih baik saya terus terang sahaja. Terdapat satu produk yang berasaskan dari tumbuh-tumbuhan yang telah diformulakan bagi menjaga enjin anda.
Oleh itu saya dengan bangganya ingin memperkenalkan kepada satu produk istimewa yang dinamakan :
~ MyGreenOil ~

 
MyGreenOil adalah satu bahan additif petrol bagi enjin kenderaan yang telah melalui kajian berterusan selama 10 tahun oleh sekumpulan saintis Universiti Sains Malaysia dan diformulasikan. Ianya diformulasikan daripada 7 jenis minyak tumbuhan-tumbuhan. Apabila ianya bercampur dengan petrol dengan serta merta mengubah sifat petrol tersebut. Petrol akan bertindak pada tindakan yang paling optimum yang menghasilkan keputusan prestasi enjin yang 'TIP-TOP'.
Dengan kata lain apabila MyGreenOil dicampurkan dengan petrol ianya akan :
 
Menjimatkan penggunaan petrol sebanyak 15%-33% dan perjalanan lebih jauh kerana petrol anda mampu dibakar 100% dengan lebih baik.
   
MeningkatkanKUASA dan PRESTASI enjin kereta anda sehingga 20% . Enjin akan lebih lancar dan senyap
   
Meningkatkanjangka hayat penggunaan minyak pelincir dan oil filter.
   
Mengurangkan suhu , bunyi bising dan gegaran enjin sehingga 50%
   
Mengurangkan pencemaran asap dan gas berbahaya sehingga 70%
   
Menanggalkan lapisan karbon didalam ruang pembakaran (combustion chamber) sesebuah enjin, termasuk injap-injap (valve), palam pencucuh , kepala piston dan kepala silinder .
   
Bertindak sebagai agen pembersih karburetor dan penyuntik bahanapi (injector).

Anda tahu bahawa enjin kereta anda telah menampakkan penurunan prestasi serta kuasanya malah mula menarik lebih wang dari poket anda namun anda tidak jumpa satu penyelesaian yang ekonnomi bagi mengatasi masalah tersebut...

Oleh itu apa yang bakal anda perolehi dari MyGreenOil adalah penyelesaian kepada pelbagai masalah enjin kereta dan bagaimana untuk menjamin jangka hayat enjin kereta serta mempertahankan prestasi serta kuasa enjin untuk sepanjang hayat dan dalam masa yang saya anda mampu menyelamatkan ribuan wang anda dari terbang begitu sahaja...
TESTIMONIAL PEMBELI #1
TQ bro...aku berpuas hati dengan MGO ni...isi minyak RM15 pada satria 4G91..jalan dari sg buloh ke pandai indah balik ke sg buloh pegi kepong.... still ade banyak balance...kategori BAIK!
Fairuz , Selangor .
014250****

TESTIMONIAL PENGGUNA #2
Zulhairi
010911****
Forumer MBC
 
TESTIMONIAL PENGGUNA #3
"Perfomance meningkat, rpm rendah tetapi speed meningkat sedikit dari dahulu"
Shahrul Nizam, Kuching Sarawak
Suzuki Belang 150

012264****
 

TESTIMONIAL PENGGUNA #4
Abd Rahman Ismail, Alor Star , Kedah
012430****
 


Bagaimana MyGreenOil Bertindak Pada Enjin Anda?

MyGreenOil akan memanjangkan jangka hayat enjin kerana ia mengandungi agen pembersihan khas untuk enjin yang bakal membersihkan kekotoran karbon hasil pembakaran petrol dan secara automatik ia membantu mengurangkan pergantungan pada minyak pelincir semata-mata.
Ini dapat mengurangkan kos penyelangaraan enjin untuk jangka masa panjang bagi penggunaan MyGreenOil secara berterusan.
Apabila karbon sudah tiada (setelah pembakaran lengkap berlaku dengan menggunakan MyGreenOil) enjin akan bertambah kuasa dan pedal minyak tidak perlu ditekan jauh/banyak untuk mendapat kelajuan yang dikehendaki. Dengan ini akan mengurangkan penggunaan petrol/diesel.
Gambar rajah menunjukkan sistem pembersihan karbon yang berlaku didalam
kebuk pembakaran
MyGreenOil merupakan satu formula lengkap penjimatan minyak petrol dan pembersihan enjin .

 
Namun Begitu...
Ramai pengguna menjangkakan hasil pengurangan kos petrol pada tangki campuran MyGreenOil untuk penggunaan pertama kali. Walaupun majoriti memperolehi hasil yang cemerlang untuk campuran pertama, namun tetap ada yang belum memperolehi keputusan yang drastik.
Harus diketahui bahawa ini disebabkan enjin telah terlalu lama melakukan pembakaran tidak lengkap dan karbon deposit sudah terbina dengan banyaknya. Jadi, penggunaan kali pertama lebih menfokuskan kepada pembuangan karbon tersebut terlebih dahulu sebagai penyediaan untuk pembakaran yang lebih lengkap untuk campuran seterusnya.
Kesan optimum biasanya diperolehi setelah campuran berterusan sehingga 5 tangki penuh penggunaan petrol +MyGreenOil
MyGreenOil Merupakan Satu Produk Tempatan Bertaraf Antarabangsa Yang Hebat...
SEBELUM
Menggunakan MyGreenOil (15,000 km
SELEPAS
Menggunakan MyGreenOil (15,000 km
Sekarang anda boleh lihat bukan hasil penggunaan MyGreenOil pada enjin mampu membersihkan palam palam pencucuh dengan berkesan sekali.


Minyak pelincir enjin (minyak hitam) masih lagi bersih walaupun melebihi 10,000 km perjalanan.
Cuba Anda Bayangkan...
Saya tahu anda sememangnya mengidamkan dan mengharapkan yang terbaik buat kenderaan anda. Sekarang anda bayangkan tidak kiralah anda memiliki kereta baru atau lama tetapi dan kereta anda tersebut :
Mempunyaienjin yang bersih serta perjalanan kereta ketika memandu terasa sangat lancar dan ringan.
   
Tidak mempunyai bunyi bising yang menyakitkan telinga anda.
   
Dengan sekali sahaja enjin kereta anda mampu dihidupkan.

1 comment:

  1. Saya adalah admin JimatMinyak.net , sila remove posting anda .

    ReplyDelete